torsdag 9. april 2009

Stemningsrapport

Hei igjen,
Da er den etterlengtede påskeferien godt igang! Selv om jeg har fri fra alle forpliktelser, har jeg planlagt forskjellige ting jeg skulle gjøre i påsken! Rydding av noen blomsterbed sto høyt på lista, kjøpte meg tre store sekker med jord, og gikk i gang med det på tirsdagen. Været var helt topp, var ute hele dagen, og alle sekkene ble oppbrukt. Avslutta en deilig dag med kaffe og kaker på terassen, sammen med marit og foreldrene hennes!

Onsdagen hadde jeg bestemt meg for en utflukt til byen!
Lenge siden sist nå, og det var også nødvendig med litt "bunkring", før rød-dagene satte inn for fullt!
Men da morgenen kom, våknet jeg med skrekkelig vondt i ryggen! Det er noe som bruker å skje ca en gang i året, og bare når jeg har fri, av en eller annen merkelig grunn...
Bytur ble det likevel, og første stopp var Fretex. Ikke den store handelen, men fant to nydelige glass-skåler, i den grønnfargen som jeg er så svak for! Skålene er ikke så veldig store, men ikke av de helt små heller, så skal nok finne noe å bruke dem til ja. Rundt kanten på dem er det mønster av en liten, søt vinranke. Jepp, de er bare kjempefine!

Salg på alle bøkerne var det også der!! Kr 5,- pr bok!! Midt i blinken for en lesehest som meg. Fant 5 bøker av div forfattere som jeg liker å lese, en liten fransk-norsk ordbok, (kjempekjekt å ha, visste ikke at jeg savnet det, men ser helt klart det etter å fått den i hus!) Og sist men ikke minst, en lydbok, med noen fortellinger av agathe christie! Fornøyd med disse godbitene ja!!

Dro deretter ned til sentrum. Mangler fremdeles litt forskjellig til vaskerommet, så turen gikk innom en nydelig butikk som jeg visste selger litt forskjellig. Fant noen knotter til skapdørene, men dem hadde de bare tre av, naturligvis, og da jeg trenger 5 stk, droppet jeg det, dama som jobbet der sa de hadde bestilt mange nye, som de ventet inn, så blir nok tilbake dit senere! Men toalettpapirholder og knagger ble med meg hjem. Akkurat slike som jeg hadde tenkt meg!

Påsken er for meg en av de bedre høytider!! For det første er det ikke så mye stress forbundet med den! Ikke så mange ting man må gjøre! Ingen tradisjoner som må følges! Ingen forventninger som må oppfylles! Det er også en kjempefin årstid, særlig i år, som påsken er så sent. Bare en tid med fri til å gjøre hva man vil, og kose seg! I tillegg er den absolutt høytiden for en krimelsker som meg. Tv kanalene kappes om å sende alle mine favoritter av britiske krimserier!! Mmmm, me like, ja!
Så med det i bakhodet, startet jeg før påske jakten på et nytt håndarbeide. På arbeidrommet, langt nede i ei kasse, fant jeg en pose med oldemorsruter! I alle regnbuens farger, og i div garnkvaliteter. I en annen kasse, i en annen pose, noen ruter som var sydd sammen, men så lite at det ikke var brukenes til noe som helst! Så disse holder jeg nå på å montere sammen! Altså et skikkelig restegarnprosjekt. Kjempemorsomt!

Og med fremdeles vondt i ryggen, er det eneste jeg greier i dag, enten å ligge og lese, eller sitte å hekle! (Pluss litt datasurfing.) Men det gjør ingen verdens ting, akkurat slik jeg vil ha det! Fortsatt god påske til dere alle sammen!

5 kommentarer:

Julies sa...

Hei Oline !
Ser ut som du klare å gjøre det beste ut av en stillesittende tilværelse, du . Håper ryggen bedrer seg , slik at du i allefall kommer deg ut på en aldri så liten skitur !Det ER tross alt påske, sier dem !
Jeg lever ungkarslivet i påsken - for første gang på en hel mannsalder.... Venninnebesøk, en tur på byen , litt jobbing og så en hyttetur nå til helga. Til fjells.... LITT bakvendt akkurat det der - når snøen er på vikende grunn her på fjelltoppen så forflytter jeg meg til en ny fjelltopp med enda mere snø....
Kos deg i resten av påska !

Synnøve sa...

Håper ryggen din er blitt bedre:)) Trasig når ryggen streiker.
Så fint lappeteppe ditt blir.

Så dumt at de ikke hadde nok knotter;(

Har sett veldig lite krim i påsken, pga hjemme alene så tør jeg ikke å se krim. Ellers elsker jeg krim.

Ha ei fin påske:))

LIVS LYST sa...

Mormortepper ser jeg over alt i denne bloggVerdenen gitt. Herlig da. I alle verianter og fargeskalaer. Jeg har jo også laget et selv. Vist på min blogg som dere andre viser det dere har laget. Så gøy. Man blir jo så inspirert av å se alt det fine som skapes av flittige hender!

Ha en fin kveld!
Hilsen Ljo

Lisemoren sa...

Hei Oline, så kjekke ting du fikk tak i da. Jeg blitt mye flinkere til å gå på fretex, og det er alltid morro, sist hadde også jeg med meg en bok hjem. Likte godt lappeteppet ditt, med bestemorsruter. Enig at påsken er en flott tid for krim elskere, jeg satt klistret selv.

Ha en fin uke

Julies sa...

Halloooooo?
Lever duuuu?