onsdag 29. april 2009

tips til duk-klyper

Vi har for tiden et alldeles nydelig vær her på nordvest landet, og verandalivet nytes når man har tid! Selv om den er ganske skjermet for vær og vind, hender det at vinden får tak i dukene mine! Har derfor brukt dukklyper, men i år var det på tide med noen nye! Siden jeg bor et stykke unna butikker som selger slike, har jeg ordnet meg noen selv! Av steiner, restegarn og metallklyper: Tok fire nogenlunde like steiner, heklet fastmasker rundt dem, og avsluttet med 3 rader med staver. Disse ble så festet til klypene! Kunne naturligvis ha pyntet dem med perler, prismer e.l., men foreløbig er de bare slik!

Og det beste av alt, de fungerer!!
Ha en fin kveld!
Ser forresten i ettertid at dukene mine godt kunne vært strøket, men det har seg slik at strykejernet mitt er på utlån! Yngstjenta tok det med seg til byen, skulle stryke merker på russeklær! Jepp, hun er russ iår, vårens "vakreste" eventyr er i gang, og snart er det natt til første mai..!

4 kommentarer:

Orlaug sa...

Kjempesmart!!!
Og so fine dei er......du er lur!

Julies sa...

Jepp, jeg nyter dagene - for harde livet !
Fy flate, det her var jo gørlurt !!! Jeg fikk jo survet meg til ei symaskin i høst og har tenkt at jeg jo burde bruke den til noe . Nå kom jeg på at jeg kan sy sånne små poser til denslags bruk, ja ! Var ikke DET lurt, så veit itte je !
Men det må bli over helga. Drar til Oslo i morgen, for å være skikkelig storbytyrist ! Det er det med kontrastene, da vettu !
God helg til deg !

Lisemoren sa...

Dette var et supert tips, knall lurt. Dette skal jeg prøve og, det tok seg jo nydelig ut : )

Synnøve sa...

Så hyggelig og høre fra deg igjen.

Det var di fineste duk klypene jeg har sett:)
Kan ikke og hekle jeg,men jeg har ei vennine som er rå god til hekling.Kanskje jeg spør henne.

Det blir mindre blogging på meg også, for det er så godt og holde på ut i fin været:
Ha en fin dag:)