lørdag 13. juni 2009

Jeg lengter...

etter sol og varme!!!Her er det surt, vått og kaldt så det holder.
Jeg har lyst til å sitte ute på verandaen min, langt utover kvelden, og nyte synet av dette rosentreet. Gjerne tenne opp i peisen, bare for kosen sin del, og ikke fordi at jeg er nødt...


En bitte, liten del av Provence har jeg også der. Frøene til denne lavendelplanten sådde jeg for mange år siden. Den overvintrer i krukka si hver vinter, og når våren kommer, blir den like fin og frodig som sist vår/sommer. Blomstene har en alldeles nydelig farge, og en himmelsk duft!

Sist sommer tørket jeg mange av blomstene, og blandet de inn i såper, badesalt og lys, som siden har blitt solgt gjennom div butikker og på messer.
Men må snart ha mer sol og varme...
Har jobbehelg, men fra i morgen kveld har jeg fri, og neste uke skal jeg...
ihvertfall nyte denne vesle sola, hver dag!
Ha en nydelig lørdag!!!




6 kommentarer:

Synnøve sa...

Du er hjertlig velkommen hjem til meg:))
Men ta med deg sola hvis du ser den.
Så kjempefin rosentre du har. Det er synd det er så kaldt at en ikke kan få sitte ut om kveldene.

Har ikke noe råd til deg om lupiner. Gjorde som deg jeg og plantet lupin men de har ikke spredd seg.

Ha en fin lørdagskveld.

Janne i Fagerlia sa...

Det hadde ikke vært dumt med litt sol nei. Det begynner å bli mange dager siden sist det var sommertemperatur. Men du har en god erstatning ser jeg, og en riktig søt en også.....

Ha en fin uke!

Mamma´n t bestemorpiå di :) sa...

Lille gull jenta mi. Mange fine bilder du har tatt av henne da. :)
Og morsomt det innlegget om lupiner... ;) Skal ikke blande inn noen rosa og hvite også da.. Og kansje oransje.. hehe.. Kan samle frø til deg jeg vet du.. ;)

Anonym sa...

Hei Det er flere som kan ha tenkt seg sol og varme,ser ut som vi må vente på det.Fin pie du er bestemor til Kos deg med henne for di blir så fort stor.Ha en fin fri dag.Bodil

Julies sa...

Heeeei !
Om du itte har sol så har du da lupiner ! Det er da NOE. Jeg har sol (og 10 minus kjennes det ut som ) men ingen lupiner...
Salt ! Salt er løsningen ! Kast på litt grovt salt i skråningen , så skal du få se at det visner. Men... jeg tror igrunn det er penere med levende lupiner enn visne lupiner... og saltvann i brønnen... eh...
Jeg kaster på grovt salt i oppkjørselen og gresset visner etter ei uke, så det virker !
Kos deg mens du venter på sola !

Anonym sa...

Hei igjen.Jeg har en award til deg i bloggen min.Ha en fin Søndagskveld.Bodil