fredag 12. september 2008

Bokser fulle av gamle minner!


Forrige helg var jeg så heldig å få denne glasskrukka av min eldste datter. Den var ikke gammel i det hele tatt,men hadde inneholdt godteri,som sikkert musene hadde spist opp!

Uansett,jeg syntes den var kjempefin, og tenkte at den passa utmerket til alle knappene mine. (Ja, jag har en knappesamling også.) Min yngste datter var hjemme, og vi begynte å samle dem sammen. De først vi skulle ha nedi, var noen jeg hadde fått etter min mor og bestemor.

Mens vi holdt på med dette, kom minnene strømmende på... Her var småe, runde "gullknapper" fra en sort drakt jeg kan huske at min bestmor brukte når hun skulle være ekstra fin. Den var av et litt stivt, knirkende stoff, og veldig glatt å ta på.

Plutselig kunne jeg også kjenne lukten av en grønn strikkejakke som min mor lagde til meg da jeg var barn, da jeg fant reserveknappen til den!

Jaja, vi hadde en koselig stund, hvor jeg kjente på mange gamle minner, mens jeg fortalte om dem til min datter.

Ingen kommentarer: