tirsdag 30. september 2008

Eføy,vinterforberedelser og...





verdensmester i fortregning! Siden det i dag igjen er mulig å bevege seg ute uten å bli gjennomvåt, har jeg potta om ei eføy, som jeg tenkte skulle få komme inn til vinteren! Men så er problemet, jeg er veldig glad i eføyer, men jeg får de ikke til... Hele sommeren står de ute og må greie seg selv, og de vokser og trives, men straks jeg tar de inn, kan man fra dag 1. se hvordan forfallet begynner! Så kjære dere, noen som har gode tips for at de skal trives??

Utenfor inngangsdøra mi kunne jeg idag se dette; flere dotter med isolasjon utdradd fra veggen! Her har noen begynt å forberede seg på en kald årstid og vinterdvale! Jeg håper at de ikke tar så mye, noe sier meg at jeg nok kommer til å trenge det selv!!

Så til fortrengning! I min nyting av fine høstdager og fri, har jeg helt fortrengt at noen av butikkene som jeg leverer varer til, trenger påfyll etter sommeren!! Så holder nå på å hive meg rundt for å pakke ned varer til dem. Men går det bra? Nope! Da blir jeg kreativ!! Så mye jeg kommer på at jeg vil lage og sende med!! Men med levering på fredag og arbeidsuke, så begrenser det seg litt hvor mye jeg rekker. For som kjent, maling tørker sent... Ha en fortsatt fin uke!

3 kommentarer:

Solveig sa...

Hei:)
Jeg erlsker eføyer, og synes de er de letteste å få til. Men kan det ikke ha noe med at du har hatt de ute og når de kommer inn blir det så stor forskjell med lys/varme/vind osv?? Har ikke noen erfaring med å ta ute planter inn,men kan jo ha noe med det å gjøre.

Håper du får gjort det du skal.. Hehe,det er da ofte slik at man kanskje ikke innser hvor langt vi er kommet på høsten!

Ha en flott tirsdag!

liven sa...

Heisann!!
Kjøpte to eføyer i vinter!! De står faktisk så flott ennå!! skjønner det egentlig ikke for jeg har aldri fått de til før. De får bare vann avogtil og må ellers klare seg selv i vinduskarmen!!
Så flotte duker du fant på loppisen......der var du heldig:o)

Ha en fin kveld:o)

Solveig sa...

Hei igjen:)
Hm, det var rart da! Uheldig du skal være. DU kan prøve å flytte den inn via et vindu ja! Å kanskje ikke til den varmeste plassen i huset først. De vil stå lyst,men kan bli litt stygge om de får for mye sol har jeg merket.. Men du får bare prøve deg frem da:)

Lykke til!
Håper du har en flott onsdag,den første dagen i oktober.