søndag 30. november 2008

Kontrastenes uke


Nok en gang er en uke over, helga går mot slutten og jeg skal ha fri neste uke! Som vanlig har tiden bare føket i vei...
Uka startet rimelig forsiktig med jobbing, før den tok seg opp med hendelser utover. Tenkte at et tannlegebesøk kunne være greit nå før juletiden setter inn, og ringte for å bestille time. (Håpte vel innerst inne at det ikke skulle være noe ledig med det første, er ikke det morsomste jeg gjør, men du verden hvor godt det føles når det er overstått!) Men time ble det, og bra gikk det, bare litt småpjask. Benyttet også anledningen til litt julegaveshopping! Litt ny julepynt ble også med hjem , gitt!!
Over hele uka har forventningen til helga ligget! Damene på jobben skulle for første året forsøke seg med en førejuls-sammenkomst... Vi er ikke mer enn fem stykker der, og med skiftordninger er vi sjelden mer enn to stk der samtidig. Men alle jobber sammen med alle, så vi har lenge snakket om å samles en kveld utenfor jobben... Vi begynte oppkjøringa hjemme hos den ene,huset hennes var styla til adventstid, og med masse levende lys og bål i ovnen, kom stemninga med en gang!! Deretter dro vi inn til byen, hvor vi hadde bestillt bord og middag! Og du verden for en artig kveld det ble!! Mye god mat og god drikke, utrolig mye skravling og ikke minst latter. Absolutt alt var arti, og var i perioder redd vi skulle bli kasta ut, slik som vi lo!
Lørdagskvelden satte jeg på julemusikk for første gang i år. Har mye forskjellig, men min absolutte julesangfavoritt er: O, Helga natt. Den har jeg mange forskjellige versoner av. Koselig tid vi har starta på nå ja.
Har naturligvis også denne uken vært mye sammen med mitt lille gull! Hun har for allvor fått "smaken" på bøker!! Etter en sen ,men lang frokost tente vi adventslys, for på ettermiddag blir vi mer spredt. Til uka blir innspurten med vasking og gavestyr, men skal mobelisere tre gode "venner" av meg, så det skal nok gå godt! Skal skrive mer om det senere! Fortsatt god søndag til dere!

1 kommentar:

Solveig sa...

Hei:)
Så koslig dere hadde det da!!
Godt med slike dager og:)
Spesiellt med de man jobber med,styrker jo forholdet dere imellom:)

Så søt Marit er, stor spiser av bøker ja,hehe!
Fint med litt nytt til jul og;)

Kjempe fin adventsstake du har!

Håper alt er bra med deg:)