tirsdag 30. desember 2008

Da erklærer jeg julen for over,

-for denne gang, ihvertfall for min del! Jeg kommer ikke til å kaste den ut riktig enda, noe som henger sammen med at jeg i hele mitt voksne liv har vært veldig opptatt i nov des, og sjelden har kommet i mål med alle juleforberedelsene før, ja, akkurat til jul!
Først mens jeg jobbet som frisør. Den travleste tiden var naturligvis ukene før jul. Det ble lange dager, og det som hørte julen til måtte ofte settes på vent, pga vonde skuldre el såre hender!
Siden som produsent av husflidsvarer! Igjen et yrke som er sterkt sesongpreget! Selv om jula er til samme tid hvert år, er det bestandig noen den kommer litt brått på, (med bestilling av julegaver), alle julemessene er jo også av naturlige årsaker lagt til denne tiden...
Så når jula er kommet, og vi har fått begynt å kose oss med den, liker jeg å strekke den litt inn i januar, ikke så langt, men bittelitt inn i det nye året... Det er rolige dager, og siden jeg i tillegg har en deltidsjobb, har jeg oftest totalfri på den tiden!!


Julepynten forsvinner litt etter litt, treet først, men ikke noe stress! Bare kos å tasse rundt, gjøre minst mulig, og gjerne bruke god tid på det også... Men blir ingen flere juleinnlegg på bloggen herifra, i morgen er det nyttårsaften, et år er snart over, og et nytt står på trappene og venter! Fullt av muligheter, med både sine oppturer og mest sannsynlig noen små nedturer innimellom, men,men, det går mot lysere tider, selv om det nok er en god stund til våren enda, vi har ennå ikke hatt noe særlig med sne, men regner med at vi får vår del denne vinteren også...



Men uansett, ønsker dere alle som er innom, et riktig godt nytt år, samtidig som jeg takker for det gamle! Håper at vi blogges igjen i 2009...




3 kommentarer:

Orlaug sa...

Ja, me må vel innsjå at jula syng på siste verset......eg òg pleier
la den få vere her nokon få dagar i det nye året. Mange dagar med jobbing i jula gjer at eg er ikkje heilt "metta" endå ....
Vil ynskje deg og dine eit retteleg godt nytt år!
Håpar me bloggast i 2009 òg...

Gamlå sa...

Heisann

Er innom for å si Godt nyttår og takk for det gamle.

hilsen Gamlå

Julies sa...

Hei du !
Godt nyttår til deg også. Her er det over og ut første nyttårsdag i år. Sikkert sammenheng med at det har vært jul i hele desember her.
Kos deg i morgenkveld !