lørdag 20. desember 2008

En svale gjør ingen sommer,

men synes faktisk at stueveggen ble betraktelig mye bedre med den nye lampetten! På det nederste bildet er den nye! Eller ny og ny... Kjøpte den igår på en bruktbutikk, til den nette sum av 40 kr!! Dama som ekspederte meg, kunne fortelle at det var halv pris på utvalgte varer nå, selv om jeg nok hadde kjøpt den om jeg hadde måttet betale kr 80 for den også!! Har lenge vært på utkikk etter en annen lampett. En litt mer gammeldags, for å si det slik, men på lampebutikkene jeg har vært innom, har de knapt nok hatt lampetter i det hele tatt!Kjøpte meg forresten en ny versjon av min favorittjulesang, "O, helga natt"; denne gangen med Mahalia Jackson, og en ting skal være sagt, den dama kunne synge!! Tror ikke at det var et eneste hår på kroppen min som lå, og hadde i tillegg gåsehud... Dette har jeg skjønt er en veldig vanskelig sang å synge, og ofte når jeg hører den, blir jeg sittende og engste meg for om sangeren skal greie den, men det slapp jeg nå, gitt, etter første strofe var jeg trygg på at hun ville "levere varene" og du store min, som hun leverte!! Vel, jeg kjøpte jo ikke bare den, men resten av cd'en og, nydelig alt sammen!!
Om jeg har tid til å sitte å blogge nå midt i julestria? Jepp, har akkurat vaska et gulv, og har tre såkalte julebrød stående til heving, venter på at ovnen skal bli varm! Når jeg skriver såkalte, er det fordi at mine julebrød er helt fri for de ekle små tingene som heter sukat, og som bakerne elsker å putte i sine julebrød! Jeg tror at jeg ennå har tilgode å møte noen som faktisk liker det!! Nei takke meg til, da tar jeg heller i en ekstra dæsj med rosiner... Jeg bare elsker den smaken av søtt brød med rosiner og kardemomme, og pålegg som f.eks lammerull, spekekjøtt, fleskesylte eller sursild. Da er det jul!!
Ha en fin helg!

2 kommentarer:

Orlaug sa...

Hei!
Flott med gammal lampett på veggen.
Einig med deg ang julebrød, det smakar nydeleg med alt det gode "julepålegget".
Ha ein fin sundag!

Anonym sa...

OMG...!