tirsdag 12. januar 2010

Grytekluter str. 2 år!

Da er gryteklutene ferdig. (De i midten på bildet.)
Det har seg nemlig slik at til jul, så fikk Marit et lekekjøkken av foreldrene sine.
Hun synes at det er kjempeartig å leke med det. Det har vask, kraner, komfyr og div skap. Noe kjøkkenutstyr fulgte med, og noe hadde hun fra før. Hver gang når jeg er der nå, så trekker hun meg med dit bort, mens hun sier til meg; "lage mat!"

En av de siste gangene jeg var der, tok hun en kasserolle fra "kokeplata", ga den til meg, mens hun sa; "passe, vamt!" Selvfølgelig så skjønte jeg at hun ville advare meg om at det liksom var varmt...

Derfor kom ideen om å lage noen grytekluter til henne. Og selvfølgelig måtte de jo tilpasses hennes størrelse! Litt vanskelig å få noe begrep om str utifra bildet, men kan nevne at gryteklutene er 11x11 cm. De er laget av 2 oldemorsruter som jeg hadde igjen etter et annet håndarbeide, som jeg heklet hvite kanter rundt, samt hemper. I tillegg har jeg strikket en kjøkkenklut, samt forminsket et vanlig kjøkkenhåndkle. Her klippet jeg ut et passe stort stykke, faldet inn kantene og satte i hempe.

Marit blir nemlig 2 år på lørdag, og dette blir endel av gaven.

Ha en fin tirsdagskveld!

6 kommentarer:

Orlaug sa...

So kjekt for Marit å få gryteklutar og anna utstyr i "rett" størrelse.....det vert stas.
Kos deko på bursdagen!

Janne i Fagerlia sa...

ÅÅÅÅ ja, nå skjønner jeg hva grytekluter str. 2 år betyr. Lurte på om du skulle hekle på disse i to år, og at resultatet var et par enorme flak. Men saken var jo ganske enkel. Sikkert populært hos den lille frøkena....

Mamma´n t bestemorpiå di :) sa...

Hehe.. Søte disse kjøkkentingene du har laget da. Gleder meg til å se de på rett. Regner med at det er ei lita ei som kommer til å bruke disse mye. :)

K@ri sa...

Ahaaa :-)
Takk for forklaringen. Jeg trengte nok den.
Vakre tanker fra K@ri*

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine grytekluter.Heldige Marit.Ønsker deg en riktig fin Onsdag.Klem fra Bodil...

Torilpia sa...

Det blir nok stas ja .. :o)

Jeg regnet jo med at det var Marit som skulle ha dem .. har jo ikke hatt tre jenter uten å lære litt :o) Kokkelering på minikjøkken er veldig alvorlige saker .. klart man må ha grytekluter også :o)

Ha en super onsdagskveld - klem!