søndag 3. januar 2010

Jula kom og gikk,og

plutselig var det 2010...
Selv om jeg aller helst skulle ha sett at det var vår straks, og at jeg kunne ha stukket nesen inn i en bukett med syriner, vet jeg jo at det slettes ikke er slik.


Etter en, av mange forskjellige grunner, særdeles travel og stressende førejulsvinter, holdt energien akkurat til julaften, og så var det tomt... Etter en svært koselig kveld, hvor vi alle var samlet oppe hos eldstejenta, med alt hva som hører med av snille barn, god mat og masse pakker, fikk vi alle mer eller mindre en lei forkjølelse. Ja så plutselig kom den, at det virket faktisk som om det fulgte med en av pakkene...
Så derfor har denne jula vært av det rolige slaget. Måtte kreke meg på jobb 2 og 3 juledag, men så hadde jeg heldigvis ei uke med fri.


Men katten har vært i storform, fikk foruten masse bokser med mat til jul, denne katteleken av yngstejenta og samboeren hennes. Mimmi har vært svært skeptisk til andre enn meg og Marit siden hun flytta inn her. Når jeg har hatt besøk, har hun ligget pal under sofaen, for så å dukke frem igjen straks besøket har dradd...
Men i romjula ble hun og yngstejenta gode venner. De hadde stor glede av hverandre, kan man si.
2010... Et helt nytt år... Det er både litt skremmende og litt spennende på samme tid. Jeg bruker sjelden å ha noen nyttårsforsetter, skal jeg gjøre noen endringer, på noe vis, begynner jeg gjerne når jeg kommer på dem, synes det er like greit. Men kan love, at det siste nyttårsforsettet jeg hadde, for en tre års tid siden, det holdt jeg...




Har heller ingen store planer for det nye året interiørmessig, pusset jo opp en del i fjor, men skulle ikke forundre meg om jeg plutselig en sen kveld er i gang igjen med et eller annet prosjektet.
Men ordne på arbeidsrommet mitt det skal jeg!!!
Nei, jeg kan love dere at derifra kommer det ingen før-bilder!
Rommet er fylt til dørstokken av esker og poser med stoff, garn, trevarer, maling og div annet. Ja, enkelte av tingene har til og med krøpet ut av sine gjemmer. Sikkert på leting etter en kreativ sjel.
I morgen er det starten på en arbeidsperiode igjen, og det er likegreit, er nok i hverdagen jeg trives og fungerer best. Men siden jeg har endel kos tilgode, skal jeg nyte litt god mat, begynne på en ny strikking og se en film i kveld.
Håper dere også har igjen litt kos!

5 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Så irriterende da - å bli syk i jula!
Det var dårlig timing. Men nå er den jo over uansett. Jeg skal ta bort alt som heter julepynt i morgen, og starte med blanke ark. Nå har mye av pynten vært framme siden starten av desember, så det får greie seg. Jeg er nok som deg, liker hverdagen best, når alt er som det pleier å være.

Anonym sa...

Hei i det nye året.Så koselig dere hadde det i jula.Trist att du ble dårlig men man må jo bare gjøre det beste ut av det.Kjekt å være sammlet fammilien i jula.Kattepusen kjempe søt.Ønsker deg en riktig fin start på nye året.Klem fra Bodil..

Anonym sa...

Heeeei !
Det viktigste er at du har overlevd og er klar til å ta fatt i hverdagen igjen. Striskjorte og havrelefse er slett ikke å forakte !

Vi talas etter hvert. Ett eller annet skal vi vel alltids kunne blogge om, selv om det ikke er planer om de aller største prosjektene her hell .

Ha ei fin uke !

Else M@rie sa...

Godt Nytt år!

Kjedelig å bli syk i jula ja.
Her jobbet jeg hele romjula, så ble ikke så mye jul her heller.

Jeg får ta det igjen denne uken, siden jeg blir hjemme hele uken. Håper du får en fin uke!

Torilpia sa...

Det er sånn det bruker å være .. sykdom kommer snikende når man omsider slapper av .. Rart at man kan "kontrollere" syksom slik at man slipper unna den når man "ikke har tid" :o)

Ser ut som om dere har hatt en fin tid - bortsett fra forkjølelsen da. Koselig at pusen har knyttet bånd til enda en person.

Her er det skikkelig kaldt nå - minus tjue er liksom litt på kanten av hva jeg liker. Har tent masse lys og fyrt opp i ovnen i tillegg. Ser ut som om det er håp for å få litt sol også - senere i dag. Det er i alle fall skikkelig lyst og fint ute.

Håper du er i fin form nå og at denne første uka i januar blir topp. Stor klem fra Toril :o)