torsdag 25. mars 2010

"Påskeferie" på forskudd

Endelig har vi fått noen dager med fint vårvær! Sneen smelter fort nå, både ved hjelp av sola, og av aske fra vedfyringa mi, som jeg har strødd utover de største takrasene nedfor huset her. :0)



Har fri denne uka, siden jeg skal jobbe i påska.
Foruten å nikose meg og lade opp batteriene mine ute i sola, har jeg også fått laget dette settet!
En kjekk stoffpose, f.eks til pysjen, en rund pute og et lys. Posen og puta har jeg dekorert med strykemerker, lagd fra yndlingsserviettene mine, og på lyset har jeg brukt det øverste laget av selve servietten!



Settet skal dra til sitt nye hjem i helga, men tar meg den frihet å vise det her inne likevel, da det på en måte ikke er et bestillingsverk.




Mens sola var skikkelig fremme igår, fikk jeg spadd vekk noe sne. Veldig sjelden jeg går til slike ytterligheter, jeg er av den formening at den som la den der, versågod skal få fjerne den igjen også...
Men var så inni hampen lei av sne...
Fikk sådd noen blomsterfrø, og drukket kaffe på verandaen!
I tillegg lærte jeg et par ting;
Blomsterløkene var på full fart opp, selv om det lå sne på dem...
Ikke alle krukker er frostsikre, og til sist
pelliser skal ikke overvintre ute...

Har desverre blitt dårlig med kommentarer fra meg i det siste, (bombe!)
men skal ta meg en runde snart. ;0)))

Nå skal jeg prøve å få lokket frem "husmora", men vurderer å gi opp hele husmoryrket.
Det er jo livsfarlig, jo!!
Sist jeg skulle ta ut av oppvaskmaskina, resulterte det i en skikkelig blåveis, "noen" hadde satt opp ei skapdør mens jeg holdt på...
Ha en fortsatt trivelig dag!

9 kommentarer:

Marias smykkedesign sa...

Hei :-) Jeg vil bare informere deg om at jeg har en GIVE AWAY på min nyåpnet side. Du kan vinne et lekkert swarovski armebånd. Håper du vil delta :-) Maria

Janne i Fagerlia sa...

Oi, skulle ønske det var meg som var den nye eier av dette nostalgiske settet. Det var vakkert. Tror vi må fram med spaden og hjelpe snøen bort her også. Mye å ta av ennå. Jeg har akkurat vasket stuevinduene innvendig etter vinterens fyringssesong, heldigvis uten noen skader på husmora.
Så for min det har jeg ingen unnskyldning for å si opp stillingen ennå.

Synnøve sa...

Jøje meg du har laget fin pute,pose og lys. Det var skikkelig nydelig.
Her er det mye snø ennå.
Ser du skal jobbe i påsken du også. Skal det jeg og. Har fri andre påskedag og da bør det være fint vær:))

Ha en fin kveld

K@ri sa...

Så fint det ble ;-)
Jammen er du dyktig!
Men jeg er nå litt med deg da.... Trodde du hadde mere liverfaring enn å håpe på at pellisene kan være ute på våre kanter? Jeg tror du må flytte "LITT" lengre sør da.
Og ja: Skapdører er farlige!
Ta vare på deg selv og nyt dagen videre!
Vakre tanker fra K@ri*

K@ri sa...

Ops....
Jeg ler nå litt med deg da, skulle det stå!
Hilsen Trykkleif!

Synnøve sa...

Hei igjen:))
Glemte og kommentere at du hadde fått blåveis av og plukke ut av maskinen.(kom til og tenke på det når jeg tok ut koppene nå)
Ja husmoryrke er bare bare. Husker fremdeles innlegget ditt om når du stiftet deg fast på veggen også:))

Klem

Anonym sa...

Ja, ikke sant - skummelt er det. Det fleste ulykker skjer jo i hjemmet. I går hørte jeg på radioen at sykepleiere er de som er mest utsatt for stress i jobben og at bønder er høyt på ulykkesstatistikken. Tenk å være " halv sjukepleier og halv husmor , da... og bosatt på en gård !!
Tror du hadde passet dårlig til å sitte til stas, jeg. % minutter om gangen, kanskje - men så hadde det nok blitt litt stusselig !
Nå skal jeg lete etter deg på Facebook.:-)

Lisemoren sa...

Hei Oline.

Så bra at du har fått sådd da. Håper det går bra. Nå er det bare litt snø igjen her hos meg, og vi hadde vår første natt med over ti grader ute i forgårs, hurra.

Jeg har også sådd, selvsagt. Det var vel ingen bombe, smiler.

Jeg er så imponert over alt det vakre du syr. Jeg er spesielt svak for de posene du viser i dag.

Håper du er kommet til hektene igjen etter alle farene du blir utsatt for når du gjør husarbeid, smiler.

God påske

Klem fra Lisemoren

Torilpia sa...

Oi .. skummelt å drive med husmorarbeid ja .. :o)

Nydelig sett du har laget .. skikkelig lekkert :o) Den nye eieren må bli overlykkelig for det!!

Du får ha ei super påske - til tross for jobbing - klemmer!!