fredag 25. september 2009

Besøk mottas med takk,

-for da får jeg endelig gjort ferdig noe..!
Da det ble klart i dag at yngstejenta m samboer skulle komme hjem i helga, måtte mor slå over på turboen!
Det hender ikke så rent sjelden at jeg med stor iver starter opp nye prosjekter, for så å på en måte å buklande litt, rett før målstreken! Vel blir jeg ferdig i det store å hele, men den siste lille finishen kan rett og slett la vente på seg!
Så også med kjøkkenet. Jeg er litt sånn at om jeg begynner å bruke et rom før det blir helt ferdig, kan det drøye før det siste er på plass.

Men som skrevet, med besøk i vente, ble det bare arti å hive seg rundt! Det første jeg måtte gjøre, var å dra å handle!
Kjøleskapet så ut som en sone som alle hadde forlatt i all hast en gang for lenge siden...
Nei, sistemann hadde sågar ikke tenkt på at det kunne komme noen innom mer, kort sagt, hadde ikke tenkt på å fylle på med hverken lagrings-egnede varer el det mest elementere ...
Men greit å ordne opp i det da. Ja, til og med en rosa alpefiol ble med hjem!

Lys ble tent både her og der, og kortet som jeg fikk fra marit da hun var på tur, har endelig fått glass og ramme på seg. Det er et kort med bare bilder av henne! (Merkelig farge det ble på den rammen da, den er hvit/gull egentlig...)
Har vel nevnt før at flere i familien har det såkalte hamster-genet..!
Men da kjøkken-oppussinga ble start opp, var jeg i harde forhandlinger med undertegnede, og vi ble, ikke uten kamp, enige om at noen av tingene ikke skulle inn igjen!!!
Men min samling av krydder-bokser skulle få bli med videre. De ble også satt opp i dag!
Siden jeg har noen som er relativt nye, (de med lokk) og noen som er veldig gamle, (uten lokk, og visstnok ifått lenge før min tid) satte jeg dem opp annenhver...(Arvegods).
Ellers så har jeg vasket soverommet der de skal ligge, holder på å vaske sengetøyet deres, min nye maskin er så stillegående at jeg har vært nede to ganger for å sjekke at den faktisk går!
Må ta dem litt i tørketrommelen, men senterifuga er så bra, at det skal bli godt og tørt før de skal legge seg!
Ja, jeg har til og med fått tatt ut aske i fra ovnen, og tent opp!
Så om du har lyst, ta deg gjerne en tur, men meld fra i rimelig god tid, så jeg får forberedt meg..! ;)
Ha en riktig fin fredagskveld videre, gleder meg til å titte innom dere i helga!
(Og det blir et besøk du ikke trenger å forberede, jeg tar det som du har det!)

4 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Kjenner godt til dette med at det er vanskelig å komme helt i mål med ting. Slik er det hos meg også. Den siste lista i et snekkerprosjekt, eller knappene i en ferdigstrikka genser - ja det kan ta tid før disse småtteriene ferdigstiller prosjektet.
Likte godt de blå og hvite boksene dine...

Kos deg med besøk - ser ut til at du har alt under kontroll.

Anonym sa...

Je kjem, je !

Flere som har det sånn som deg. For eksempel, jeg ! Det går litt fort i svingene og det er så greit å bli ferdig litt før tida - så da blir det bare sånn.

Kos deg !

Orlaug sa...

Kjenner seg litt att her, ja.......kjekt med besøk..kos deg i helga!

Anonym sa...

Hei.Kjenner meg igjen.Kan bli litt stressa av og til når man hvet att det kommer besøk.Men man får ta det som jeg har det...Så mange nydelige ting du har.Den hekleduken som man ser litt av den er så fin..Ha en riktig fin helg slapp av kos deg masse med barn og barnebarn i stormen.Klem fra Bodil