tirsdag 22. september 2009

Se min kjole-

-x 2...
Første fridagen og et forrykende ruskevær...
Jeg hadde avtalt med yngstejenta et besøk hos henne idag. Hun er web-student i år,skolen hun hadde lyst til å gå, har ikke avdelinger her oppe. Når sant skal sies, var jeg i utgangspunktet litt skeptisk, men med 3 års bakgrunn i fra media og kommunikasjon, visste jeg at hun hadde den faglige bakgrunnen hun trengte, + at hun har meget stor selvdissiplin, kan gjennomføre det hun bestemmer seg for, liker å jobbe både i team og alene og har i tillegg en samboer som er et lite unikum når det gjelder alt teknisk, har vilje til å bruke tid til å sette seg inn i det hun vil ha greie på og det viktigste, hun hadde så lyst til å studere 3D tegning og design.
Og det ble det!




Så etter å ha vært oppe hos henne, sjekka ut oppgaver, frister, timeplaner, bøker og ikke minst kommentarer fra lærer, var det en meget beroliget mor som ba med dattera ned i sentrum til en kosedag! Skolen virket meget seriøs, læreren likeså, og hun var helt i rute med levering av oppgaver... (Jeg er en mor som er så gammel at jeg hadde det nyvinnende faget "Elektronisk databehandling", på en linje som på Yrkesskolen dengang het handel og kontor... Maskinens "hjerne" fylte et helt rom i kjelleren på skolen... Droppet det faget etter et år, mente at dette var så tungvint at det kunne umulig være kommet for å bli...)
(Bomma litt der ja...)




Så da ble det jo Roseby da.

Etter den stor vaskemaskin-massakren tidligere i høst, var det duket for den store kleshandelen..!
Øverst på huskelisten sto arbeidsbukser!
På kapp-Ahl fant jeg denne kjolen! Så fin og god!!!



Som snarest innom Cubus, for å kjøpe sokker og undertøy, (jepp, Zoppas'en min gumlet i seg uante mengder av dem...) hang denne skjønnheten. Vi fikk som en liten kontakt med en gang, samme hvor i butikken jeg sto, så jeg rett på den... Jeg kikka på bukser, ja sågar prøvde, (takler ikke høstens mote med sigarett-bein... eller blyant-avluttning... eller var det motsatt..?smaaaaale...."grøss"

Etter å ha skjønt at kjolen var helt moden for å skifte bopel, prøvd jeg den først, bare på trass, i fargene, sort, chrem, JA SÅ GAR I LILLA, men det var denne pudder-rosaen som hadde bestemt seg for å bli min, så da ble det jo slik da!
Smykket, flere rader med div "lenker", pyntet med mange kors i ulike utførelser, ble også kjøpt på Kapp-Ahl.



Kjøpte også noen topper, uten at jeg skal plage dere med dem, men arbeidsbukser..? Nope!!!
Men flere innteriørting! Det får jeg vise en annen dag. På en eller annen merkelig måte hadde det sneket seg med en bok og noe vin hjem også, så dem får jeg ta meg av nå!
Ha en koselig høstkveld!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Hvordan står det til i høststormen hær uler det utomhus...Fårstår meg lite om vidre skolegang nå for tiden.Det er så mye nytt siden jeg jikk på skolen.Men som jeg trur 3 D tegning og design høres litt annent enn innen media.Fårstår meg lite.Aina har nå begynt på 3 året media og har lyst til å søke NISS Eller noe innen sjonalist til neste år...Nydelige klær du har kjøpt deg.Ha en riktig fin Høstkveld med ett glass og en go bok...Klem fra Bodil

Janne i Fagerlia sa...

Hei på deg! Det blir lekre damer i Romsdalen nå, ihvertfall etter tøyet å bedømme. Den rosa "saken" skulle jeg ha likt å ha selv også, akkurat min stil.

Ser du har vært på loppis og handlet mange fine ting. Har lest en del av krimbøkene du har kjøpt. Kjekt med lesestoff nå utover høstkveldene.