søndag 18. januar 2009

Nå begynner jeg bare...


-å forberede meg på våren!!!
Har i dag benyttet noe av dagen til å sette ned noen avleggere av pelargonium. Tok de inn i stua igjen for en stund siden, og klippet av noen fine avleggere som har stått i vann, og de hadde faktisk begynt å få noen små røtter!!
Jeg er litt sånn at når jeg føler for å gjøre noe, bør det helst skje der og da. Slik var det altså idag! Og siden jeg bor der jeg bor, og det derfor ikke bare er å stikke nedpå nærmeste søndagsåpne hagesenter, for å kjøpe spesialjord, og jeg naturligvis ikke hadde det i heimen, måtte jeg improvisere. Derfor blanda jeg inn litt sand i vanlig blomsterjord og satte dem ned i det. Så nå er det bare å håpe...
Ellers har helga stort sett gått med til bursdagsfeiring, og selv om jeg ikke har vært med på alle bordsettingene, har det blitt noe kakespising,ja...
Jubilanten selv har vært i storslag, masse nye leker er det blitt, og så mange nye fine klær!!!
Ellers har jeg også fått satt igang med noen ufo'prosjekter på håndarbeidsfronten, ja, noen er sågar ferdige!;)
Holder også på med noen bursdagsgaver, så nok å finne på...
Og joda, leter fremdeles etter den rette farga til vaskerommet, men det blir.
Da skal jeg ta et lengre bad, og forberede meg på en ny uke!!
Ha en fin uke alle sammen!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skal bli godt med vår og lysere tider. :) Jeg e også litt sånn "utålmodig" -det bør helst skje litt sånn umiddelbart hvis jeg først har fått noe for meg.. hihi..

Litt sand i jorda virker sikker bra. :)

Ang vaskerom så har jeg en farge som heter latte og er førnøyd med den. Litt varm tone i den.. Jeg har hatt et lite prosjekt på vaskerommet vårt i dag. Bilder er lagt ut på bloggen min.

Kos deg i badet og ønsker deg en strålende uke!

Synnøve sa...

Så nydlig barnebarnet ditt er:))
Må være en bestemors priviligium og få være dagmamma til barnebaret sitt. Dere kommer helt sikkert til og få et spesielt forhold til hverandre.
Mora mi var dagmamma til barna mine når de var små og de har et helt spesielt forhold til hverandre. Selv om hun har flere barnebarn.
Ha en fin ny uke

Orlaug sa...

Hei på deg!
Har ei utfordring om du vil.....
stikk du innom?
Ha ei fin veke!

Unknown sa...

Så koseleg innlegg om barnebarnet ditt, og ho var ei nydeleg lita tulle:0)
Spennande å sjå om det går bra med blomstrane dine, eg har vel litt knollar og sånn som ein så smått kan begynne å tenke på...
Håpar du koste deg med badet ditt!!
Klem

Solveig sa...

Hei hei:)
Så du gleder deg godt til våren du også!
Så spennende med masse avleggere;) Blir godt å få mere sol, og varme her i landet ja:)
Slippe å ha på så mye klær ikke minst!

Håper alt er bra med deg:)
Ha en super dag!

Julies sa...

Hei igjen !
Har gått å kikket på de stusselige skapningene av noen planter jeg har i kjellertrappa jeg og... Men snøen laver ned og jeg sier til meg selv at det er LITT tidlig å slippe til vårstemningen ennå. Det kommer, det kommer...